Bisnesopintoja ja luovia ratkaisuja

Blogi liiketalouden koulutuksesta.
1.4.2022 Toimitus liiketalous

Siviilikriisinhallintaoperaatiot benchmarkkauskohteena Global Team Leadership -kurssilla

1.4.2022 Toimitus liiketalous
Uudistuva johtaminen Yleinen

Global Team Leadership -kurssi perehdyttää opiskelijan tiimien toimimiseen ja johtamiseen liittyviin kysymyksiin globaaleissa toimintaympäristöissä. Tavoitteena on lisätä opiskelijan ymmärrystä ja osaamista kompleksissa, monikulttuurisissa ja turbulenteissa organisaatioympäristöissä toimimisessa – erityisesti  tiimien johtamiseen liittyvien haasteiden sekä onnistumiseen vaikuttavien tekijöiden näkökulmasta. Meillä oli ilo ja kunnia saada kurssilla asiantuntijavieraaksemme Crisis Management Finlandin (CMC) eli Kriisinhallintakeskuksen tutkimusjohtaja Jyrki Ruohomäki. […]

26.11.2020 Joanna Borgström

Brändikärjen ’20 yritysvierailu Pro Nemuksessa

26.11.2020 Joanna Borgström
Yleinen

Brändikärjen ’20 projektit ja opinnot ovat alkaneet rullaamaan mallikkaasti ja tekemistä on riittänyt. Onneksi olemme päässeet työstämään projektejamme meidän mahtavalla ja innovatiivisella 8 hengen porukalla! Lisää meidän rooleistamme ja tekemisistämme on mahdollista päästä seuraamaan Instagramista käyttäjänimellä br4ndbuilders. Teoreettisen opiskelun ja koululla työskentelemisen lisäksi ensimmäinen yritysvierailumme on nyt myös purkissa. Vierailun pääsimme toteuttamaan Metsä Groupin Pro Nemus […]

15.4.2020 Brand Builders

Brändikärjen yritysvierailu part 2 – Elisa Oyj

15.4.2020 Brand Builders
Yleinen

Perjantaina hotelliaamiaisen jälkeen lähdimme kohti Pasilaa, jossa edessämme oli vauhtirikas päivä Elisan konttorilla. Matka konttorille taittui rattoisasti lähijunalla Kauppakeskus Triplalle, jonka uloskäynnillä horisontissa jo vilkkui suuri Elisan logo. Konttorin aulassa meidät otettiin hymyillen vastaan, ja saimme vierailijanauhat kaulaamme. Sieltä meidät ohjattiin Elisan konttorin loputtomalta tuntuvia käytäviä pitkin kahvin tuoksuiseen neuvotteluhuoneeseen, jossa meitä odotti kattaus erilasia herkkuja […]

22.2.2020 Brand Builders

Brändikärjen yritysvierailu part 1

22.2.2020 Brand Builders
Yleinen

  Tänä keväänä yritysvierailumme kohteeksi valikoitui kolme täysin erilaista ja mielenkiintoista organisaatiota; designtoimisto Bond Agency, pienpanimo Fat Lizard sekä teleoperaattori Elisa Oyj. Torstain varhaisilla aamun tunneilla matkamme starttasi kohti Helsinkiä.     BOND AGENCY Katajanokassa sijaitsevan Bond Agencyn toimisto oli ensimmäinen kohteemme. Muutaman väärän käännöksen ja ylimääräisen juoksuaskeleen jälkeen selvisimme minuutilleen aikataulussa merisen maiseman äärellä […]

5.12.2019 Brand Builders

Tarinoista syntyy mielenkiintoisia brändejä

5.12.2019 Brand Builders
Yleinen

“People do not buy goods and services. They buy relationships, stories and magic.” ~ Seth Godin Tarina; sarja tapahtumia – tapahtumien kronologinen järjestys, jonka katsoja luo mielessään näkemänsä tai lukemansa perusteella. Olemme kaikki tarinankertojia – se on juurtunut syvälle ihmismieleemme; lapsena tarinat olivat sadun muodossa, vanhempana ne ovat kuvaus matkasta. Tarinat johtavat meidät parempaan ymmärrykseen, ja siksi […]

9.5.2019 Julia Kurtti

Voiko yksi vuosi muuttaa asenteen?

9.5.2019 Julia Kurtti
Myynnin osaaja Yleinen

  Myynnin merkityksestä on paljon keskustelua, ja varsinkin Suomessa myynnin arvostus on suhteellisen matala. Moni yritys omaa hyvän tuotteen tai palvelun, mutta kasvumahdollisuudet tyssäävät monesti huonoon myynnin toteuttamiseen. Myyntiä tai myyjiä ei siis monestikaan oteta tosissaan. Olen nyt vuoden viettänyt myyntikärjessä, ja haluaisin seuraavaksi kertoa mitä itse olen oppinut myynnistä vuoden aikana. Myyntihän ei ole […]

7.4.2019 Elli-Noora Korhonen

Mitä hyötyä on brändistä? 3 näkökulmaa brändin merkityksestä

7.4.2019 Elli-Noora Korhonen
Yleinen

Brändi voi olla yritys, tuote, henkilö, kohde, tapahtuma, kaupunki – you name it! Brändi heijastuu kaikkeen ja se on aina läsnä. Tästä syystä se on meidän jokaisen asia toimialaan katsomatta. Brändi on käsitteenä hyvinkin laaja ja siihen vaikuttaa monet yksityiskohdat. Pyrimme kiteyttämään vuoden aikana oppimamme asiat yksinkertaisiksi kokonaisuuksiksi ja ottamaan huomioon myös sen, että näkökulmat […]

11.3.2019 Elli-Noora Korhonen

Brändikärjen yritysvierailureissu Helsingissä

11.3.2019 Elli-Noora Korhonen
Yleinen

Brändikärjen kevätlukukausi lähti vauhdikkaasti käyntiin, kun kahdeksan hengen tiimimme otti suunnakseen Helsingin yritysvierailureissun merkeissä. Olimme etukäteen sopineet tapaamiset kolmeen erilaiseen, mutta kiinnostavaan yritykseen: Makia Clothing, TBWA\Helsinki ja Pernod Ricard. Reissu oli kokonaisuutena mieleenpainuva, sillä vierailut antoivat paljon uutta tietoa ja erilaisia näkökulmia.  Makia Clothing Kärjen ensimmäisenä kohteena oli Makia Clothingin toimisto, joka sijaitsi meren äärellä […]

6.3.2019 Julia Kurtti

Millaista opiskelu myynnin kärjessä on ollut?

6.3.2019 Julia Kurtti
Myynnin osaaja Yleinen

Liiketalouden alalla JAMKilla on tarjolla erilaisia kärkivaihtoehtoja, joihin opiskelija voi ensimmäisen vuoden jälkeen suunnata opintojaan. Useista vaihtoehdoista itse päädyin lopulta hakemaan myynnin osaaja- kärkeen, sillä myynnin ja markkinoinnin opinnot kiinnostivat minua ja halusin oppia niistä enemmän. Myyntikärjen sisältöä Kesäloman loputtua alkoivat säännölliset kärjen tapaamiset kerran viikossa ja aloimme yhdessä suunnittelemaan kärjen opintokokonaisuutta. Syksyn aikana kuulimme […]