Brändiopinnot: kohti digimarkkinoinnin harjoittelujaksoa

Tämä postaus on kahden brändikärkeläisen käsialaa, Jyrin ja Millan. Lienee tarpeen tarkentaa vähän, mikä ihme se brändikärki eli Brändiakatemia oikein on. Brändiakatemia on JAMKin brändikärjen ensimmäisen satsin tulosta. Laivaan, jonka päätössatama ei tuolloin ollut kenenkään tiedossa hyppäsi kaikkiaan yhdeksän opiskelijaa. Ei ollut keneltä kysyä mitä brändikärki pitää sisällään, mutta lähdimme ottamaan siitä yhdessä selvää. Aloitimme…




Jatka lukemista

Myynnin opiskelijat tekniikka- ja kyberturvallisuusmessuilla

Aloitimme tradenomiopintoihimme liittyvät myynnin kärkiopinnot syksyllä 2016. Pääsimme itse vaikuttamaan opintokokonaisuuden sisältöjen painottumiseen opintokokonaisuuden alkuvaiheessa. Yhtenä aihealueena kärkeen valittua tiimiä kiinnosti messutyöskentely ja toivoimme siitä yhtä osaa kärjen opintoihin. Saimmekin messutoimeksiannon JYKESiltä ja pääsimme tekemään tutkimusta kyrberturvallisuudesta yrityksissä. Tekniikka- ja kyberturvallisuusmessut järjestettiin Jyväskylän Paviljongissa 1.-3.11.2016. Ennen messuille lähtemistä saimme JYKESiltä lyhyen koulutuksen kyberturvallisuusasioihin liittyen. Meille…




Jatka lukemista

Sijoituspalvelututkinnon tentti läpäisty!

Sijoituspalvelututkinto eli APV1-tentti sisältää viisikymmentä oikeinväärin –väittämää. Jokainen oikea vastaus tuo mukanaan kaksi pistettä ja läpipääsyyn vaaditaan yhteensä vähintään viisikymmentä pinnaa. Ei kuulosta kovin haastavalta. Äkkiseltään voisi jopa sanoa, että helppo homma. Tentin läpäiseminen ei kuitenkaan ole aivan niin yksinkertaista, kuin voisi olettaa. Kysymykset eivät suinkaan ole helppoja, vaan ne käsittelevät sijoitustoimintaan liittyviä aiheita hyvin…




Jatka lukemista

Brändikärki Makua Foodsilla

Viime syksynä me brändikärjen opiskelijat tapasimme elintarvikeyhtiö Makua Foodsin edustajat täällä Jyväskylässä yhteistyön käynnistämisen merkeissä. Nyt ensimmäisen heille tuotetun projektityön valmistuttua oli meidän vuoromme käydä vierailulla firman tiloissa Helsinki-Vantaan kupeessa. Kärjen kahdeksasta opiskelijasta meitä lähti projektia esittelemään kaksi, ja yhteistyön käytännön järjestelyistä oli neuvottelemassa opettajamme Nina Välimäki. Lähdimme matkaan Jyväskylästä kenties talven heikoimmassa ajokelissä, mutta…




Jatka lukemista

HR-kärkiopiskelijat NBF:ssä

HR-kärkiopiskelijoitteni Katjan, Nooran ja Lindan laatima artikkeli NBF:stä NORDIC BUSINESS FORUM 1.-2.10.2015 Licensed Live Stream / Jyväskylän Paviljonki Mikä ihmeen Nordic Business Forum? Nordic Business Forum juontaa juurensa vuodesta 2007, kun opiskelijat Hans-Peter Siefen ja Jyri Lindén istuivat samalla markkinoinnin luennolla, ja huomasivat yhteisen mielenkiinnon koulutus- ja valmennusliiketoimintaan. Vuonna 2008 nämä nuoret miehet perustivat yhtiön Nordic Business…




Jatka lukemista

Konferenssimatkalla Hiroshimassa

Osallistuin 11.-14.6.2015 Global Sales Science Institute (GSSI) kansainväliseen konferenssiin Hiroshimassa Japanissa. GSSI:n tavoite on yhdistää akateemiset tutkijat ja liike-elämän ammattilaiset keskustelemaan myynnin tuoreesta tutkimuksesta, käytännön uusista malleista ja oppimisen kehittämisestä. Tätä työtä on tehty globaalisti eri korkeakoulujen ja yritysten kanssa jo yhdeksän vuoden ajan. Tänä vuonna teema oli painottunut erityisesti myyntityön taitojen kehittämiseen. Omassa esityksessäni…




Jatka lukemista

Monimuoto-tradenomina tavoitteellisesti verkossa

Syksyllä aloittavan monimuoto-tradenomiryhmän opiskelija voi toteuttaa opintonsa halutessaan täysin verkossa. Ei ole ihme, että monimuototradenomikoulutus oli ennätyksellisen suosittu hakukohde JAMKin liiketoimintayksikössä tänä vuonna. Tämä kertoo monesta seikasta. Opiskelu ja osaamisen kehittäminen nähdään tärkeänä satsauksena. Tradenomin tutkinto antaa erinomaisia valmiuksia työuralle. JAMK on haluttu ja arvostettu oppilaitos. Paikasta riippumattomat opiskelumahdollisuudet ovat nykypäivää ja tulevaisuutta, ja tarjoavat…




Jatka lukemista

Digitaalinen media – ostettua, ansaittua ja omistettua

Maailma kehittyy ja yritysten on pysyteltävä kehityksen perässä. Markkinointia on mietittävä uudelleen teknologian lisääntyessä ja ihmisten siirtyessä yhä enemmän digitaaliseen maailmaan. Perinteinen media ei enää tavoita kansaa samalla tavoin kuin ennen. Nyt yrityksien käytettävissä oleva media voidaan jakaa ostettuun, ansaittuun ja omistettuun median. Ostettua mediaa ovat luonnollisesti kaikki yrityksen käyttämät mediat, esimerkiksi Google AdWords, joihin…




Jatka lukemista

Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen problematiikkaa

Kuinka mitata markkinointia, kun se tapahtuu omilla web-sivuilla tai vaikkapa somessa? Kuinka tulkita saatuja raportteja? Nämä kaksi kysymystä ovat ne, jotka useamman yrittäjän ja yrityksen johdon huulilla liikkuu. Eli miten voimme mitata sitä, että teemmekö markkinointia digitaalisessa mediassa oikein vai meneekö se hukkaan? Perinteisten www-sivujen osalta vastaus on saatavissa esim. Google Analyticsin kautta, josta voit…




Jatka lukemista

Sosiaalisen median hyödyntäminen sisustustavarakaupoissa

Kokonaisuutena sosiaalisen median käyttö sisustustavarakaupassa on aika yksinkertaista joka puolella. Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa – sanonta pätee tässäkin. Mutta itse ainakin koen jo tämän tyylin olevan nähty, jotain uutta pitäisi keksiä. Seuraajia pitäis saada aktivoitua esimerkiksi arvonnoilla ja hyvillä tarjouksilla. Kuka näistä tulvivista tarjouksista ja arvonnoista enää jaksaa innostua? En ainakaan minä. Ehkä…




Jatka lukemista