Myynnin kärjen merkitys opinnoissa ja työssä

Olen Aarne Urvas, kohta valmistuva kolmannen vuoden tradenomiopiskelija. Olen kuluvan vuoden aikana tehnyt mielenkiintoisia opintoja Myynnin osaaja kärjessä. Samaan aikaan olen jatkuvalla tahdilla tehnyt aktiivista myyntityötä Saunatohtori Oy nimisessä yrityksessä ja myynyt vuoden 2016 syksystä lähtien Keski-Suomen alueella märkätilaremontteja. Märkätilaremontti tarkoittaa perinteisesti talon kylpyhuoneen ja saunan remontoimista. Välillä mukana saattaa olla wc tai kodinhoitohuone. Toisin…




Jatka lukemista

Value Selling -kilpailun antia: ensimmäinen B2B-myyntikäynti sekä arvokas palaute

Myynnin kärjen kevään kohokohta, ValueSelling myyntikisa, oli torstaina 30.3. Kahdeksalta oltiin koko kärkiryhmä kasassa luokassa ja aloiteltiin järjestelemään molempia kisaluokkia. Banderollit pystytettiin, aseteltiin kamerat valmiiksi ja toivotettiin tervetulleeksi jo ensimmäiset tuomarit. Viime hetken viilauksien jälkeen otettiin vielä koko jännittyneestä porukasta kuvat. Kahvikupposten jälkeen ensimmäisenä lauteille pääsi Mira Hämäläinen. Hänen jälkeensä tuli meidän muiden vuoro. Itse…




Jatka lukemista

Value Selling -myyntikilpailuun valmistautuminen

Myynnin kärkiryhmämme osallistuu 30. päivä maaliskuuta ValueSelling –myyntikilpailuun. Kilpailun tarkoituksena on harjoittaa, hioa ja vahvistaa myyntityön taitojamme sekä saada arvokasta kokemusta asiakaskohtaamisesta ja myyntikäynnistä. Ryhmämme koostuu hyvin monipuolisesta osaamisesta, joten jokainen meistä on asettanut itselleen hyvin erilaiset tavoitteet kilpailua kohtaan. Osalla meistä on jo kokemuksen tuomaa itsevarmuutta myyntineuvotteluun, kun taas osalla myyntikokemus rajoittuu tori- tai…




Jatka lukemista

Brändiopinnot: kohti digimarkkinoinnin harjoittelujaksoa

Tämä postaus on kahden brändikärkeläisen käsialaa, Jyrin ja Millan. Lienee tarpeen tarkentaa vähän, mikä ihme se brändikärki eli Brändiakatemia oikein on. Brändiakatemia on JAMKin brändikärjen ensimmäisen satsin tulosta. Laivaan, jonka päätössatama ei tuolloin ollut kenenkään tiedossa hyppäsi kaikkiaan yhdeksän opiskelijaa. Ei ollut keneltä kysyä mitä brändikärki pitää sisällään, mutta lähdimme ottamaan siitä yhdessä selvää. Aloitimme…




Jatka lukemista

Myynnin opiskelijat tekniikka- ja kyberturvallisuusmessuilla

Aloitimme tradenomiopintoihimme liittyvät myynnin kärkiopinnot syksyllä 2016. Pääsimme itse vaikuttamaan opintokokonaisuuden sisältöjen painottumiseen opintokokonaisuuden alkuvaiheessa. Yhtenä aihealueena kärkeen valittua tiimiä kiinnosti messutyöskentely ja toivoimme siitä yhtä osaa kärjen opintoihin. Saimmekin messutoimeksiannon JYKESiltä ja pääsimme tekemään tutkimusta kyrberturvallisuudesta yrityksissä. Tekniikka- ja kyberturvallisuusmessut järjestettiin Jyväskylän Paviljongissa 1.-3.11.2016. Ennen messuille lähtemistä saimme JYKESiltä lyhyen koulutuksen kyberturvallisuusasioihin liittyen. Meille…




Jatka lukemista

Sijoituspalvelututkinnon tentti läpäisty!

Sijoituspalvelututkinto eli APV1-tentti sisältää viisikymmentä oikeinväärin –väittämää. Jokainen oikea vastaus tuo mukanaan kaksi pistettä ja läpipääsyyn vaaditaan yhteensä vähintään viisikymmentä pinnaa. Ei kuulosta kovin haastavalta. Äkkiseltään voisi jopa sanoa, että helppo homma. Tentin läpäiseminen ei kuitenkaan ole aivan niin yksinkertaista, kuin voisi olettaa. Kysymykset eivät suinkaan ole helppoja, vaan ne käsittelevät sijoitustoimintaan liittyviä aiheita hyvin…




Jatka lukemista

Brändikärki Makua Foodsilla

Viime syksynä me brändikärjen opiskelijat tapasimme elintarvikeyhtiö Makua Foodsin edustajat täällä Jyväskylässä yhteistyön käynnistämisen merkeissä. Nyt ensimmäisen heille tuotetun projektityön valmistuttua oli meidän vuoromme käydä vierailulla firman tiloissa Helsinki-Vantaan kupeessa. Kärjen kahdeksasta opiskelijasta meitä lähti projektia esittelemään kaksi, ja yhteistyön käytännön järjestelyistä oli neuvottelemassa opettajamme Nina Välimäki. Lähdimme matkaan Jyväskylästä kenties talven heikoimmassa ajokelissä, mutta…




Jatka lukemista

HR-kärkiopiskelijat NBF:ssä

HR-kärkiopiskelijoitteni Katjan, Nooran ja Lindan laatima artikkeli NBF:stä NORDIC BUSINESS FORUM 1.-2.10.2015 Licensed Live Stream / Jyväskylän Paviljonki Mikä ihmeen Nordic Business Forum? Nordic Business Forum juontaa juurensa vuodesta 2007, kun opiskelijat Hans-Peter Siefen ja Jyri Lindén istuivat samalla markkinoinnin luennolla, ja huomasivat yhteisen mielenkiinnon koulutus- ja valmennusliiketoimintaan. Vuonna 2008 nämä nuoret miehet perustivat yhtiön Nordic Business…




Jatka lukemista

Konferenssimatkalla Hiroshimassa

Osallistuin 11.-14.6.2015 Global Sales Science Institute (GSSI) kansainväliseen konferenssiin Hiroshimassa Japanissa. GSSI:n tavoite on yhdistää akateemiset tutkijat ja liike-elämän ammattilaiset keskustelemaan myynnin tuoreesta tutkimuksesta, käytännön uusista malleista ja oppimisen kehittämisestä. Tätä työtä on tehty globaalisti eri korkeakoulujen ja yritysten kanssa jo yhdeksän vuoden ajan. Tänä vuonna teema oli painottunut erityisesti myyntityön taitojen kehittämiseen. Omassa esityksessäni…




Jatka lukemista

Monimuoto-tradenomina tavoitteellisesti verkossa

Syksyllä aloittavan monimuoto-tradenomiryhmän opiskelija voi toteuttaa opintonsa halutessaan täysin verkossa. Ei ole ihme, että monimuototradenomikoulutus oli ennätyksellisen suosittu hakukohde JAMKin liiketoimintayksikössä tänä vuonna. Tämä kertoo monesta seikasta. Opiskelu ja osaamisen kehittäminen nähdään tärkeänä satsauksena. Tradenomin tutkinto antaa erinomaisia valmiuksia työuralle. JAMK on haluttu ja arvostettu oppilaitos. Paikasta riippumattomat opiskelumahdollisuudet ovat nykypäivää ja tulevaisuutta, ja tarjoavat…




Jatka lukemista