Vaihteeksi vähän Optimaakin…

Edellisessä postauksessa kollegani Eero oli hautaamassa suljettuja oppimisympäristöjä, joten otetaanpa tähän yleisen universumin tasapainon vuoksi sananen Optimasta, tuosta arjen pikkuapuristamme.

Optiman pitäisi olla meillä täällä JAMKissa verkko-opetuksen ja toivottavasti myös -oppimisenkin apuna. Monesti kuitenkin monimutkaiset käyttötavat hidastavat sekä opiskelijan että opettajan Optima-työskentelyä. Osin kyse on käyttäjän suhteesta Optimaan ja sen ominaisuuksiin, osin kyse on siitä, että peto pitää tuntea, jotta sen voi kesyttää.

Olin vierailijana Optima Akatemian webinaarissa, jossa annoin perusvinkkejä Optima-arkeen. Käy kuuntelemassa/katselemassa webinaaritallenne ja kesytä peto.

2 kommenttia

  1. Optima oppimisympäristönä varmasti ajaa asian kuten muutkin markkinoilla olevat. Suljetussa koodissa muuten on sitten omat riskinsä toimittajalukon muodossa.

  2. Jep, suljetun koodin riskit on kyllä koettu… Vaikka sinäänsä Discendumista ihan ok kokemukset itselläni henkilökohtaisesti onkin.

Jätä kommentti