Opin Ovi Kymi -projektissa tehty palvelukäsikirja
Opin Ovi Kymi -projektin aikana rakennettiin maakunnallinen Koulutusneuvonta Kymiedu -palvelu, jonka asiakkaina ovat sekä koulutukseen hakeutumassa olevat aikuiset että koulutustietoa hakevat kymenlaaksolaiset työyhteisöt.
Koulutusneuvonta Kymiedun henkilöasiakkaiden palvelumuotoina ovat verkko-, puhelin-, sähköposti- ja neuvontapistepalvelu sekä ajanvarauksella toimivat ohjauspalvelut. Työyhteisöpalvelut koostuvat puhelin- ja verkkopalvelusta.
Koulutusneuvonta Kymiedun henkilöasiakkaita palvelevan verkoston neuvojien ja ohjaajien työn tueksi on tehty palvelukäsikirja, jossa kerrotaan lyhyesti Kymiedu-palvelusta ja mitä se toimijoilta edellyttää. Käsikirjan pääluvut ovat palvelun rajaus, palvelulupaus, palvelun rakenne ja sisältö, palvelun tuottaminen ja laadunvarmistus. Palvelun rajauksessa kuvataan Kymiedu-palvelun suhde muihin olemassa oleviin neuvonta- ja ohjauspalveluihin. Palvelulupaus on laadittu verkoston neuvojien ja ohjaajien työn laadunhallintaa ajatellen. Palvelun rakenne ja sisältö- ja palvelun tuottaminen -luvut keskittyvät nimensä mukaisesti siihen, miten palvelu tuotetaan asiakkaille. Laadunvarmistus-luvun sisällössä on ohjeistusta projektin aikaisten seurantatietojen keräämiseen. Tämän luvun sisältö tullee siis hiukan muuttumaan projektin päättymisen jälkeen. Katso myös Opin Ovi Kymin videoesittely ”Lue lisää”-linkin takaa.