Paranna tuloksiasi myyntipsykologian avulla
Merkittävä osa myynnissä menestymistä ovat psykologian taidot: asiakkaan sielunmaiseman, tarpeiden ja ongelmien ymmärtäminen ja havaitseminen, ilman sanojakin. Myyjän tulee oppia kuuntelemaan asiakasta aidosti ja ymmärtämään hänen syvempiä motiivejaan, sekä kertoa miksi tuote on hyödyllinen ja minkä ongelman se ratkaisee. Kyseessä ei aina ole helppo tehtävä, sillä asiakkaan vakuuttaminen ja luottamuksen saavuttaminen vievät aikaa ja vaativat taitoa.
Miten kehittyä myyjänä? Asiakkaan aktiivisella kuuntelemisella, vankalla tuotetuntemuksella ja hyvillä vuorovaikutustaidoilla pääsee jo pitkälle myyntityössä. Apuna taitojen kehittämisessä on kuitenkin myös se, että tuntee ihmisen toimintaa teorian tasolla. Olen itse huomannut, että psykologiantuntemusta tarvitaan erilaisissa asiakaskohtaamistilanteissa. Näiden taitojen avulla asiakkaan lähettämien signaalien tulkitseminen on helpompaa.
Mistä saada näitä taitoja? Ciafin Oy:n toimitusjohtaja, Harri Sjöman on toiminut pitkään myynnin kouluttajana. Kuulimme positiivista palautetta hänen aiemmista koulutuksistaan ja päätimme kutsua Harrin Jyväskylään. Myyntipsykologiaa koulutuspäivässä on erinomainen mahdollisuus oppia käytännönläheisesti, miten myyntipsykologiaa voidaan hyödyntää myyntityössä. Itse odotan innolla, että pääsen kuulemaan esimerkiksi NLP-menetelmän käytöstä myyntityössä. Lisäksi tämä on loistava paikka verkostoitua uusien ihmisten kanssa. Oman osaamisen kehittäminen on tärkeä osa myyjän työtä. Tämä vuorovaikutteinen valmennus on erittäin hyvä työkalu siihen.
Myyntipsykologian valmennus JAMKilla 21.11. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!
Teksti: Pauliina Siimelä, myynnin opiskelija