Mitä hyötyä on brändistä? 3 näkökulmaa brändin merkityksestä

Brändi voi olla yritys, tuote, henkilö, kohde, tapahtuma, kaupunki – you name it! Brändi heijastuu kaikkeen ja se on aina läsnä. Tästä syystä se on meidän jokaisen asia toimialaan katsomatta. Brändi on käsitteenä hyvinkin laaja ja siihen vaikuttaa monet yksityiskohdat. Pyrimme kiteyttämään vuoden aikana oppimamme asiat yksinkertaisiksi kokonaisuuksiksi ja ottamaan huomioon myös sen, että näkökulmat…

Jatka lukemista

Brändikärjen yritysvierailureissu Helsingissä

Brändikärjen kevätlukukausi lähti vauhdikkaasti käyntiin, kun kahdeksan hengen tiimimme otti suunnakseen Helsingin yritysvierailureissun merkeissä. Olimme etukäteen sopineet tapaamiset kolmeen erilaiseen, mutta kiinnostavaan yritykseen: Makia Clothing, TBWA\Helsinki ja Pernod Ricard. Reissu oli kokonaisuutena mieleenpainuva, sillä vierailut antoivat paljon uutta tietoa ja erilaisia näkökulmia.  Makia Clothing Kärjen ensimmäisenä kohteena oli Makia Clothingin toimisto, joka sijaitsi meren äärellä…

Jatka lukemista

Millaista opiskelu myynnin kärjessä on ollut?

Liiketalouden alalla JAMKilla on tarjolla erilaisia kärkivaihtoehtoja, joihin opiskelija voi ensimmäisen vuoden jälkeen suunnata opintojaan. Useista vaihtoehdoista itse päädyin lopulta hakemaan myynnin osaaja- kärkeen, sillä myynnin ja markkinoinnin opinnot kiinnostivat minua ja halusin oppia niistä enemmän. Myyntikärjen sisältöä Kesäloman loputtua alkoivat säännölliset kärjen tapaamiset kerran viikossa ja aloimme yhdessä suunnittelemaan kärjen opintokokonaisuutta. Syksyn aikana kuulimme…

Jatka lukemista

Ensiotokset

Aika kuluu yllättävän nopeasti ja kevään kurssien ensimmäiset deadlinetkin ovat saapuneet viihdyttämään opiskelijoita. Siinä samalla täytyisi muistaa myös lähestyvä myyntikilpailu ja siihen valmistautuminen ja vaikeahan sitä on unohtaa, se kulkee koko ajan matkassa pienenä jännityksenä. Seuraava etappi meidän kärkiporukan matkalla kohti ValueSelling-kilpailua, oli kuvata ensiotokset myyntitilanteesta. Jakaannuimme kolmeen pienryhmään, jotta saimme aikataulut osumaan kohdilleen kaikkien…

Jatka lukemista

Esittelyssä Brändikärki 2018-2019

Lukuvuoden 2018-2019 brändiosaajan kärki, eli tuttavallisemmin brändikärki, koostuu kahdeksasta huipputyypistä. Me olemme päässeet tutustumaan toisiimme jo viime syksystä lähtien, mutta nyt on korkea aika esitellä itsemme myös muille! Brändikärki 2018-2019 Tämän lukuvuoden brändikärjen vahvuuksia ovat ehdottomasti yhteisöllisyys, oma-aloitteisuus ja innovatiivisuus. Jokaisella on kärjessä omat vastuualueensa, mutta paljon tehdään kuitenkin yhdessä ja kaikki tekevät kaikkea. Kärki…

Jatka lukemista

Ensiaskeleet kohti ValueSelling -myyntikilpailua

Jälleen tänä vuonna me Jyväskylän ammattikorkeakoulun toisen vuoden tradenomiopiskelijat myynnin osaaja -kärjestä osallistumme vuotuiseen ValueSelling -myyntikilpailuun. Tänä vuonna pääsemme näyttämään treenaamiamme myyntitaitoja B2B -myyntitilanteessa Fonectan tarjoamaa Kontakti -palvelua myyden. Maaliskuun 21. päivä JAMKilla olevasta alkuerän yhdeksästä kilpailijasta kolme parasta lähtee huhtikuussa Turussa järjestettävään valtakunnalliseen BestSeller -kilpailuun. Valmentautuminen on alkanut Olemme vielä taipaleen alussa, mutta kilpailuun…

Jatka lukemista

Viimeinen silaus brändiopintoihin Länsimetron kyydissä

Upeiden kesäkelien ohella omavalintaisista projektiopinnoista nautimme myös me, brändikärjen opiskelijat Kaisa, Sara, Anette ja Toni. Projektitoimeksianto saatiin Länsimetro Oy:n viestintäjohtajalta Satu Linkolalta, joka oli tuttu kontakti keväällä brändikärjen kesken järjestämästämme Brand It -seminaarista. Yhteistuumin yhteistyötä päätettiin jatkaa vielä kesän yli. Kun mainitaan Länsimetro Oy, kaikki varmasti tietävät – tai ainakin luulevat tietävänsä – mistä puhutaan….

Jatka lukemista

Ravintolamaailmasta osaamisen kehittäjäksi taloushallinnon alalle

Haastattelimme tätä blogipostausta varten Dextili Oy:n kehityspäällikkö Kati Arkilahtea. Päätimme haastatella häntä, sillä teimme kyseiselle yritykselle henkilöstötutkimuksen projektiopintoina. Pyysimme häntä kertomaan koulutus- ja työtaustastaan sekä työstään kehityspäällikkönä. Dextili Oy on keskisuomalainen kiinteistö- ja rakennusalojen taloushallintoon keskittynyt yritys. Dextili Oy on perustettu 1997 ja työllistää 47 henkilöä neljässä eri toimipisteessä. Koulutustaustaltaan Kati on ylioppilas ja restonomi….

Jatka lukemista

Digitaaliset työkalut myyjän tukena

Digitalisaatio on myyntityössä kuuma puheenaihe tällä hetkellä. Isäni on toiminut myynnin tehtävissä jo vuosikymmeniä, ja olen itse nähnyt vierestä, kun työpöydän puhelinluettelo ja ruutuvihko ovat vaihtuneet tietokoneeseen ja älylaitteisiin. Tämä on se digitalisaation tuoma näkyvin muutos, joka on tapahtunut alasta riippumatta kaikkialla. Tässä blogikirjoituksessa haluan esitellä eri työkaluja, joita nykyaikaiselta myyjältä löytyy avuksi myyntiprosessin eri…

Jatka lukemista