Esittelyssä Brändikärki 2018-2019

Lukuvuoden 2018-2019 brändiosaajan kärki, eli tuttavallisemmin brändikärki, koostuu kahdeksasta huipputyypistä. Me olemme päässeet tutustumaan toisiimme jo viime syksystä lähtien, mutta nyt on korkea aika esitellä itsemme myös muille! Brändikärki 2018-2019 Tämän lukuvuoden brändikärjen vahvuuksia ovat ehdottomasti yhteisöllisyys, oma-aloitteisuus ja innovatiivisuus. Jokaisella on kärjessä omat vastuualueensa, mutta paljon tehdään kuitenkin yhdessä ja kaikki tekevät kaikkea. Kärki…

Jatka lukemista

Ensiaskeleet kohti ValueSelling -myyntikilpailua

Jälleen tänä vuonna me Jyväskylän ammattikorkeakoulun toisen vuoden tradenomiopiskelijat myynnin osaaja -kärjestä osallistumme vuotuiseen ValueSelling -myyntikilpailuun. Tänä vuonna pääsemme näyttämään treenaamiamme myyntitaitoja B2B -myyntitilanteessa Fonectan tarjoamaa Kontakti -palvelua myyden. Maaliskuun 21. päivä JAMKilla olevasta alkuerän yhdeksästä kilpailijasta kolme parasta lähtee huhtikuussa Turussa järjestettävään valtakunnalliseen BestSeller -kilpailuun. Valmentautuminen on alkanut Olemme vielä taipaleen alussa, mutta kilpailuun…

Jatka lukemista

Viimeinen silaus brändiopintoihin Länsimetron kyydissä

Upeiden kesäkelien ohella omavalintaisista projektiopinnoista nautimme myös me, brändikärjen opiskelijat Kaisa, Sara, Anette ja Toni. Projektitoimeksianto saatiin Länsimetro Oy:n viestintäjohtajalta Satu Linkolalta, joka oli tuttu kontakti keväällä brändikärjen kesken järjestämästämme Brand It -seminaarista. Yhteistuumin yhteistyötä päätettiin jatkaa vielä kesän yli. Kun mainitaan Länsimetro Oy, kaikki varmasti tietävät – tai ainakin luulevat tietävänsä – mistä puhutaan….

Jatka lukemista

Ravintolamaailmasta osaamisen kehittäjäksi taloushallinnon alalle

Haastattelimme tätä blogipostausta varten Dextili Oy:n kehityspäällikkö Kati Arkilahtea. Päätimme haastatella häntä, sillä teimme kyseiselle yritykselle henkilöstötutkimuksen projektiopintoina. Pyysimme häntä kertomaan koulutus- ja työtaustastaan sekä työstään kehityspäällikkönä. Dextili Oy on keskisuomalainen kiinteistö- ja rakennusalojen taloushallintoon keskittynyt yritys. Dextili Oy on perustettu 1997 ja työllistää 47 henkilöä neljässä eri toimipisteessä. Koulutustaustaltaan Kati on ylioppilas ja restonomi….

Jatka lukemista

Digitaaliset työkalut myyjän tukena

Digitalisaatio on myyntityössä kuuma puheenaihe tällä hetkellä. Isäni on toiminut myynnin tehtävissä jo vuosikymmeniä, ja olen itse nähnyt vierestä, kun työpöydän puhelinluettelo ja ruutuvihko ovat vaihtuneet tietokoneeseen ja älylaitteisiin. Tämä on se digitalisaation tuoma näkyvin muutos, joka on tapahtunut alasta riippumatta kaikkialla. Tässä blogikirjoituksessa haluan esitellä eri työkaluja, joita nykyaikaiselta myyjältä löytyy avuksi myyntiprosessin eri…

Jatka lukemista

Osaaminen näkyväksi

Tällä viikolla vietetään partioviikkoa. Partioviikko on kansallinen juhla, jonka aikana partiolaiset ympäri Suomen jakavat innokkaasti kokemuksia rakkaasta harrastuksestaan. Hienointa on lukea, miten erilaiset asiat saavat eri ihmiset innostumaan partiosta. Jollekin se ykkösjuttu voi olla ryhmän johtaminen viikoittain, jollekin tapahtuman johtaminen, jonka yhteydessä puhutaan miljoonaluokan budjetista. Molempia asioita yhdistää yksi asia, uuden oppiminen. Oma historiani partion…

Jatka lukemista

Työn murros ja digitalisaatio HR-opiskelijan näkökulmasta

Digitalisaation tuoma mullistus ravistelee maailmaa nyt ja tulevaisuudessa, ja tekemämme työn muoto ja laatu muuttuvat jatkuvasti. Robotiikka raivaa leveää tietä, ja virtuaalitodellisuus rikkoo tuntemiamme tavoitettavuuden ja fyysisen työn rajoja. Pienyrittäjät nousevat saatavuuksissaan globaaleiden yhtiöiden tasolle internetin rajattomien mahdollisuuksien ansioista, ja samaan aikaan osa ikääntyvästä väestöstä kaipaa lankapuhelinten yksinkertaisuutta. Myös yhteiskunnan tasolla on iso pyörä pyörimässä. Osa…

Jatka lukemista

Lopussa kiitos seisoo – Brand It-seminaari 2018

Brändikärjen koko kevään kestänyt intensiivinen uurastus palkittiin keskiviikkona 18.4. Toista kertaa järjestettävä Brand It –seminaari kokosi yhteen brändin rakentamisesta kiinnostuneet opiskelijat ja yritysedustajat Dynamon auditorioon. Pitkän ja hartaan pohdinnan ja pyörittelyn jälkeen seminaarin aiheeksi valikoitui ”Tulevaisuuden menestyjät” ja puhujiksi lukittiin Naavan Tommi Laaksonen, Nesteen Hanna Vuorenlehto, Länsimetron Satu Linkola ja Bonsky Digitalin (ent. Mediataivas) Sami…

Jatka lukemista

Massarekrytointi – Inhimillisiä voimavaroja ja volyymia

Massarekrytoinnissa sananmukaisesti rekrytoidaan suurella volyymilla. Yrityksellä on tarve löytää kerralla suuri joukko mahdollisimman hyvin avoimiin tehtäviin sopivia hakijoita ja hakijoiden joukosta seuloa suuri joukko palkattavia osaajia. Joskus on löydettävä nopeasti suuri joukko tekijöitä ja massarekrytointi voi olla silloin vastaus. Miten on mahdollista nopeasti seuloa suuri joukko hakijoita, kun paikkoja on paljon ja hakijoita todennäköisesti vielä…

Jatka lukemista

ValueSelling-kilpailusta käytännön oppeja matkalle työelämään

Myynnin opiskelijoiden vuotuinen ValueSelling-kilpailu on osallistujille pitkä ja haastava prosessi, jonka aikana käydään läpi tunteita laidasta laitaan. Monipuolinen valmistautumisjakso huipentuu mahdollisuuteen päästä testaamaan käytännön myyntiosaamista ja ottamaan mittaa niin itsestä kuin opiskelutovereistakin. Jännitys. Pettymys. Helpottuneisuus. Ilo. Kaikki tunteita, joita kilpailupäivänä oli aistittavissa. Seitsemän kovaa kilpailijaa Seitsemän motivoitunutta tulevaisuuden myyntiosaajaa kokoontui ensimmäisen kerran yhteisen pöydän ääreen…

Jatka lukemista