Brändikärjen yritysvierailu part 2 – Elisa Oyj
Perjantaina hotelliaamiaisen jälkeen lähdimme kohti Pasilaa, jossa edessämme oli vauhtirikas päivä Elisan konttorilla. Matka konttorille taittui rattoisasti lähijunalla Kauppakeskus Triplalle, jonka uloskäynnillä horisontissa jo vilkkui suuri Elisan logo. Konttorin aulassa meidät otettiin hymyillen vastaan, ja saimme vierailijanauhat kaulaamme. Sieltä meidät ohjattiin Elisan konttorin loputtomalta tuntuvia käytäviä pitkin kahvin tuoksuiseen neuvotteluhuoneeseen, jossa meitä odotti kattaus erilasia herkkuja suolaisesta makeaan.
Ensin Hanna-Maija Kiviranta, Head of CX insights, johdatti meidät Elisan yritysasiakkaiden CX (asiakaskokemus) digitalisaatioratkaisujen maailmaan. Yritysten liiketoimintaa pystytään tehostamaan merkittävästi erilaisten digitalisaatioratkaisujen avulla. Saimme hyvän kuvan siitä, kuinka tärkeäksi tehtäväksi Elisa on ottanut heidän yritysasiakkaidensa asiakaskokemuksen parantamisen.
Tämän jälkeen meidät tutustutettiin Elisan sosiaaliseen mediaan Online-tuottaja Tytti Oksasen johdosta. Oli mielenkiintoista kuulla, kuinka monen tuhannen henkilön työllistävässä yrityksessä toteutetaan sosiaalisen median strategiaa.
Lounaan jälkeen saimme tehtäväksi pohtia, kuinka kehittää Elisan suuryritysasiakkaiden asiakaskokemusta verkossa digitalisaatiopalveluiden osalta. Miten yritykset voitaisiin tavoittaa sosiaalisen median sekä muiden onlinekanavien kautta? Kuinka yritysasiakkaat saadaan sitoutettua asiakkuuden eri vaiheissa? Miten sosiaalisen median markkinointia yritysasiakkaille voitaisiin kehittää asiakaskokemus edellä?
Muun muassa näitä kysymyksiä pyörittelimme, ja lopuksi annoimme omat ehdotuksemme niihin. Koska olemme itse vielä opiskelijoita, sitä saattaa helposti ajautua ratkomaan kysymyksiä omien lasiensa läpi. Kaiken toiminnan pitäisi kuitenkin aina lähteä asiakasnäkökulma edellä, jotta kohderyhmälle pystytään tarjoamaan paras mahdollinen asiakaskokemus.
Päivän päätteeksi oli aika jatkaa matkaa takaisin Jyväskylään. Kokonaisuudessaan reissumme Helsingissä oli erittäin onnistunut ja antoisa. Tällaiset yritysvierailut ovat meille opiskelijoille oiva mahdollisuus verkostoitua ja päästä tarkastelemaan kiinnostavien yritysten toimintaa lähietäisyydeltä.
Ronja Martikainen & Mikko Tuominen, Brand Builders’19