Johtamistuumailuja-podcast 12: Pedagogisesti johtaminen – oppimisen mahdollistamista?
Johtamisella voidaan mahdollistaa oppimista. Esihenkilöillä on vahva rooli pedagogisesti johtamisessa, ja työyhteisössä yhteisiä tilanteita voidaan miettiä myös oppimisen kannalta. Pienten tekojen avulla esihenkilö voi muotoilla toimintatapoja ja käytäntöjä sellaisiksi, joiden avulla oppiminen mahdollistuu. Esihenkilö pitää huolen siitä, että tavoitteen suuntaista osaamista rakennetaan systemaattisesti arjesta nousevilla työkaluilla.
Miten luodaan moderni oppiva organisaatio?
Pysähtyminen auttaa huomaamaan opittavia seikkoja – voidaan löytää yhdessä jotain aivan uutta. Mutta onko työyhteisöissä juostava koko ajan kiireellä… pahimmillaan tietämättä mihin suuntaan itseaiheutetun kiireen vuoksi?
Kuuntele tuumailuja pedagogisesti johtamisesta, jotta sinäkin voisit johtaa oppimista yhteisössäsi!
Koulutusjohtamisen lehtori Ari Hyyryläinen tuumailee organisaatiokonsultti Karoliina Jarenkon kanssa oppimisesta, pysähtymisen merkityksestä sekä johdon roolista oppimisen mahdollistajana.
Tekstivastine 12. Johtamistuumailuja-jaksoon (pdf)
Tämän Johtamistuumailuja-jakson tarjoaa Jyväskylän ammattikorkeakoulun ammatillisen opettajakorkeakoulun palvelutoiminta.