Suuntaava harjoittelu – digitaalista markkinointia Wine Garden -tilaisuuden promoamiseen
Suoritin suuntaavan harjoitteluni Ideaosuuskunta Aito-nimisessä yrityksessä, pääasiassa heidän
tapahtumassa nimeltään Wine Garden. Wine Garden on viini ja jazz tapahtuma, joka järjestettiin
Jyväskylän Lounaispuistossa ensimmäisen kerran vuonna 2019, mutta korona pandemian vuoksi
tapahtumaa ei järjestetty kahtena edellisenä vuonna ollenkaan. Wine Garden saatiin onneksi
järjestettyä uudestaan 26.-27.8.2022, eli elokuun viimeisenä viikonloppuna.
Toimin suuntaavan harjoittelun aikana digitaalisen markkinoinnin harjoittelijana, eli vastasin Wine
Gardenin sosiaalisesta mediasta. Suunnittelin Wine Gardenin julkaisuille oman aikataulun, otin
kuvia, videoita, muokkasin sisältöä, tein graafista sisältöä, kirjoitin julkaisu tekstejä ja suunnittelin
paljon muuta sisältöä. Wine Gardenin sosiaalisen median tuotantoon osallistui tapahtuman
muitakin työntekijöitä, mutta pääasiassa minä hoidin WG:n sosiaalista mediaa. Julkaisin mm.
ruoka- ja viinitoimijoiden sisällöt Instagramiin ja Facebookiin monien muiden julkaisujen rinnalla.
Hoidin harjoittelun suurimmaksi osaksi etänä, mutta kokoonnuimme välillä ohjaajani kanssa Crazy
Townin toimistolle tekemään töitä. Etätyöskentely oli minulle tuttua jo etäkoulun ansiosta, joten
en kokenut sen kuormittavan minua suuresti, sillä tiesin, mikä on minulle parhain työskentelytapa
ja tahti. Harjoittelutehtäväni olivat miellyttäviä ja helppoja, mutta haastettakin oli! Työtunnit
vaihtelivat päivästä ja työtehtävistä riippuen, mutta sellaista tapahtuma-alalla työskentely on,
vaihtelevaa.
Olen hyvin tyytyväinen harjoitteluuni ja sen suoritukseen. Opin paljon hyödyllisiä markkinoinnin
taitoja digitaalisen markkinoinnin harjoittelijana. Näiden oppien ja taitojen ansiosta uskon
eteneväni tulevaisuudessa pitkälle.
Saara Riissanen, N3051