22.2.2019
Ensiotokset
22.2.2019 Aika kuluu yllättävän nopeasti ja kevään kurssien ensimmäiset deadlinetkin ovat saapuneet viihdyttämään opiskelijoita. Siinä samalla täytyisi muistaa myös lähestyvä myyntikilpailu ja siihen valmistautuminen ja vaikeahan sitä on unohtaa, se kulkee koko ajan matkassa pienenä jännityksenä. Seuraava etappi meidän kärkiporukan matkalla kohti ValueSelling-kilpailua, oli kuvata ensiotokset myyntitilanteesta. Jakaannuimme kolmeen pienryhmään, jotta saimme aikataulut osumaan kohdilleen kaikkien […]
12.2.2019
Esittelyssä Brändikärki 2018-2019
12.2.2019 Lukuvuoden 2018-2019 brändiosaajan kärki, eli tuttavallisemmin brändikärki, koostuu kahdeksasta huipputyypistä. Me olemme päässeet tutustumaan toisiimme jo viime syksystä lähtien, mutta nyt on korkea aika esitellä itsemme myös muille! Brändikärki 2018-2019 Tämän lukuvuoden brändikärjen vahvuuksia ovat ehdottomasti yhteisöllisyys, oma-aloitteisuus ja innovatiivisuus. Jokaisella on kärjessä omat vastuualueensa, mutta paljon tehdään kuitenkin yhdessä ja kaikki tekevät kaikkea. Kärki […]
4.2.2019
Ensiaskeleet kohti ValueSelling -myyntikilpailua
4.2.2019 Jälleen tänä vuonna me Jyväskylän ammattikorkeakoulun toisen vuoden tradenomiopiskelijat myynnin osaaja -kärjestä osallistumme vuotuiseen ValueSelling -myyntikilpailuun. Tänä vuonna pääsemme näyttämään treenaamiamme myyntitaitoja B2B -myyntitilanteessa Fonectan tarjoamaa Kontakti -palvelua myyden. Maaliskuun 21. päivä JAMKilla olevasta alkuerän yhdeksästä kilpailijasta kolme parasta lähtee huhtikuussa Turussa järjestettävään valtakunnalliseen BestSeller -kilpailuun. Valmentautuminen on alkanut Olemme vielä taipaleen alussa, mutta kilpailuun […]
6.9.2018
Viimeinen silaus brändiopintoihin Länsimetron kyydissä
6.9.2018 Upeiden kesäkelien ohella omavalintaisista projektiopinnoista nautimme myös me, brändikärjen opiskelijat Kaisa, Sara, Anette ja Toni. Projektitoimeksianto saatiin Länsimetro Oy:n viestintäjohtajalta Satu Linkolalta, joka oli tuttu kontakti keväällä brändikärjen kesken järjestämästämme Brand It -seminaarista. Yhteistuumin yhteistyötä päätettiin jatkaa vielä kesän yli. Kun mainitaan Länsimetro Oy, kaikki varmasti tietävät – tai ainakin luulevat tietävänsä – mistä puhutaan. […]
8.5.2018
Ravintolamaailmasta osaamisen kehittäjäksi taloushallinnon alalle
8.5.2018 Haastattelimme tätä blogipostausta varten Dextili Oy:n kehityspäällikkö Kati Arkilahtea. Päätimme haastatella häntä, sillä teimme kyseiselle yritykselle henkilöstötutkimuksen projektiopintoina. Pyysimme häntä kertomaan koulutus- ja työtaustastaan sekä työstään kehityspäällikkönä. Dextili Oy on keskisuomalainen kiinteistö- ja rakennusalojen taloushallintoon keskittynyt yritys. Dextili Oy on perustettu 1997 ja työllistää 47 henkilöä neljässä eri toimipisteessä. Koulutustaustaltaan Kati on ylioppilas ja restonomi. […]
30.4.2018
Digitaaliset työkalut myyjän tukena
30.4.2018 Digitalisaatio on myyntityössä kuuma puheenaihe tällä hetkellä. Isäni on toiminut myynnin tehtävissä jo vuosikymmeniä, ja olen itse nähnyt vierestä, kun työpöydän puhelinluettelo ja ruutuvihko ovat vaihtuneet tietokoneeseen ja älylaitteisiin. Tämä on se digitalisaation tuoma näkyvin muutos, joka on tapahtunut alasta riippumatta kaikkialla. Tässä blogikirjoituksessa haluan esitellä eri työkaluja, joita nykyaikaiselta myyjältä löytyy avuksi myyntiprosessin eri […]
26.4.2018
Osaaminen näkyväksi
26.4.2018 Tällä viikolla vietetään partioviikkoa. Partioviikko on kansallinen juhla, jonka aikana partiolaiset ympäri Suomen jakavat innokkaasti kokemuksia rakkaasta harrastuksestaan. Hienointa on lukea, miten erilaiset asiat saavat eri ihmiset innostumaan partiosta. Jollekin se ykkösjuttu voi olla ryhmän johtaminen viikoittain, jollekin tapahtuman johtaminen, jonka yhteydessä puhutaan miljoonaluokan budjetista. Molempia asioita yhdistää yksi asia, uuden oppiminen. Oma historiani partion […]
23.4.2018
Työn murros ja digitalisaatio HR-opiskelijan näkökulmasta
23.4.2018 Digitalisaation tuoma mullistus ravistelee maailmaa nyt ja tulevaisuudessa, ja tekemämme työn muoto ja laatu muuttuvat jatkuvasti. Robotiikka raivaa leveää tietä, ja virtuaalitodellisuus rikkoo tuntemiamme tavoitettavuuden ja fyysisen työn rajoja. Pienyrittäjät nousevat saatavuuksissaan globaaleiden yhtiöiden tasolle internetin rajattomien mahdollisuuksien ansioista, ja samaan aikaan osa ikääntyvästä väestöstä kaipaa lankapuhelinten yksinkertaisuutta. Myös yhteiskunnan tasolla on iso pyörä pyörimässä. Osa […]
20.4.2018
Lopussa kiitos seisoo – Brand It-seminaari 2018
20.4.2018 Brändikärjen koko kevään kestänyt intensiivinen uurastus palkittiin keskiviikkona 18.4. Toista kertaa järjestettävä Brand It –seminaari kokosi yhteen brändin rakentamisesta kiinnostuneet opiskelijat ja yritysedustajat Dynamon auditorioon. Pitkän ja hartaan pohdinnan ja pyörittelyn jälkeen seminaarin aiheeksi valikoitui ”Tulevaisuuden menestyjät” ja puhujiksi lukittiin Naavan Tommi Laaksonen, Nesteen Hanna Vuorenlehto, Länsimetron Satu Linkola ja Bonsky Digitalin (ent. Mediataivas) Sami […]
17.4.2018