27.10.2017
Nordic Business Forum – avaimia elämän bisnekseen
27.10.2017 Lokakuun ensimmäisellä viikolla pidetty Nordic Business Forum oli täysin maineensa veroinen. Puhuja toisensa jälkeen inspiroivat kuulijaa aina uudella ajatuksella. Vaikka aiheet olivat tuttuakin tutumpia, aivan normaalissa arjessakin kohdattavia asioita, saivat niihin tuodut uudet näkökulmat kuulijan todella miettimään. JAMKin myynnin kärjen opiskelijoina saimme mahdollisuuden osallistua Paviljongin varjotapahtumaan ja pääsimme kuulemaan upeita puheenvuoroja. Keräsimme yhteen inspiroivimmat ajatukset, […]
27.10.2017
Paranna tuloksiasi myyntipsykologian avulla
27.10.2017 Miten kehittyä myyjänä? Asiakkaan aktiivisella kuuntelemisella, tuotetuntemuksella ja hyvillä vuorovaikutustaidoilla pääsee jo pitkälle myyntityössä. Apuna taitojen kehittämisessä on kuitenkin myös se, että tuntee ihmisen toimintaa teorian tasolla. Olen huomannut, että psykologiantuntemusta tarvitaan erilaisissa asiakaskohtaamistilanteissa.
24.10.2017
Brändikärki 2017 Makulakun tehtaalla
24.10.2017 Syksy saapui, ja meidän toinen opiskeluvuotemme lähti heti työntäyteisenä käyntiin. Me kuulumme niiden kahdeksan onnekkaan joukkoon, jotka valittiin keväällä JAMKin liiketalouden brändikärkeen. Hurmaava lehtori Nina Välimäki luotsaa kärkeä tänäkin vuonna. Hänen käytännön osaamisestaan ja tiedoistaan on meille varmasti hyötyä. Uudella brändikärjen porukalla pääsimme heti aloittelemaan ensimmäistä projektiamme ja tutustumaan Makulaku-brändiin. Syyskuisena torstaina starttasimme sumuisesta Jyväskylästä […]
12.6.2017
Käytäntöä ja teoriaa brändiopinnoista
12.6.2017 Ensimmäinen lukuvuosi kärkiopintoja on nyt takana päin. Kärkiopintoihin oli tänäkin vuonna paljon hakijoita ja esimerkiksi brändikärkeen valittiin tänä vuonna seitsemän opiskelijaa, joista kaksi onnekasta olemme me. Innostuksemme markkinoinnin monipuolisuutta kohtaan syttyi perusopinnoissa, ja tiedonjanomme brändäystä kohtaan on vain lisääntynyt kärkiopintojen aikana. Mutta mitä brändikärki on meille oikeastaan antanut? Yhteistä tekemistä, erilaisia projekteja, tuskaa ja onnistumisen […]
30.5.2017
Kisakuulumiset Turun Best Seller 2017 tapahtumasta
30.5.2017 Best Seller kilpailu Turussa oli upea kokemus, joka sisälsi monia itsensä voittamisen hetkiä. Vaikka voittopokaalia ei saatu Jyväskylään, sai JAMKin kisajoukkue osallistumisestaan tärkeitä oppeja tuleviin myynteihin.
21.4.2017
Myynnin kärjen merkitys opinnoissa ja työssä
21.4.2017 Olen Aarne Urvas, kohta valmistuva kolmannen vuoden tradenomiopiskelija. Olen kuluvan vuoden aikana tehnyt mielenkiintoisia opintoja Myynnin osaaja kärjessä. Samaan aikaan olen jatkuvalla tahdilla tehnyt aktiivista myyntityötä Saunatohtori Oy nimisessä yrityksessä ja myynyt vuoden 2016 syksystä lähtien Keski-Suomen alueella märkätilaremontteja. Märkätilaremontti tarkoittaa perinteisesti talon kylpyhuoneen ja saunan remontoimista. Välillä mukana saattaa olla wc tai kodinhoitohuone. Toisin […]
5.4.2017
Value Selling -kilpailun antia: ensimmäinen B2B-myyntikäynti sekä arvokas palaute
5.4.2017 Myynnin kärjen kevään kohokohta, ValueSelling myyntikisa, oli torstaina 30.3. Kahdeksalta oltiin koko kärkiryhmä kasassa luokassa ja aloiteltiin järjestelemään molempia kisaluokkia. Banderollit pystytettiin, aseteltiin kamerat valmiiksi ja toivotettiin tervetulleeksi jo ensimmäiset tuomarit. Viime hetken viilauksien jälkeen otettiin vielä koko jännittyneestä porukasta kuvat. Kahvikupposten jälkeen ensimmäisenä lauteille pääsi Mira Hämäläinen. Hänen jälkeensä tuli meidän muiden vuoro. Itse […]
28.3.2017
Value Selling -myyntikilpailuun valmistautuminen
28.3.2017 Myynnin kärkiryhmämme osallistuu 30. päivä maaliskuuta ValueSelling –myyntikilpailuun. Kilpailun tarkoituksena on harjoittaa, hioa ja vahvistaa myyntityön taitojamme sekä saada arvokasta kokemusta asiakaskohtaamisesta ja myyntikäynnistä. Ryhmämme koostuu hyvin monipuolisesta osaamisesta, joten jokainen meistä on asettanut itselleen hyvin erilaiset tavoitteet kilpailua kohtaan. Osalla meistä on jo kokemuksen tuomaa itsevarmuutta myyntineuvotteluun, kun taas osalla myyntikokemus rajoittuu tori- tai […]
31.1.2017
Tämä postaus on kahden brändikärkeläisen käsialaa, Jyrin ja Millan. Lienee tarpeen tarkentaa vähän, mikä ihme se brändikärki eli Brändiakatemia oikein on. Brändiakatemia on JAMKin brändikärjen ensimmäisen satsin tulosta. Laivaan, jonka päätössatama ei tuolloin ollut kenenkään tiedossa hyppäsi kaikkiaan yhdeksän opiskelijaa. Ei ollut keneltä kysyä mitä brändikärki pitää sisällään, mutta lähdimme ottamaan siitä yhdessä selvää. Aloitimme […]
Brändiopinnot: kohti digimarkkinoinnin harjoittelujaksoa
31.1.2017
7.12.2016