Miten mitata markkinointia?
Vanhan sanonnan mukaan ”puolet markkinoinnista on turhaa – en vain tiedä kumpi puoli.” Perinteisessä markkinoinnissa tässä saattoikin olla vinha perä, mutta markkinoinnin siirtyessä enenevässä määrin digitaalisiin kanaviin voidaan paremmin seurata millaisia tuloksia toimenpiteet tuottavat. Mittaaminen auttaa tekemään tuottavampia päätöksiä ja varmistumaan siitä, että markkinointibudjetti on sijoitettu oikeaan paikkaan. Mittaamisen helpottuessa ja tarkentuessa markkinointi voidaan selkeämmin nähdä investointina.
JAMK:n ja JYU:n JSBE:n DimarK -hanke järjestää seminaarin markkinoinnin mittaamisesta torstaina 25.4.13 JAMK:lle saapuu luennoimaan huippuasiantuntijoita, mm. toimitusjohtaja Juha Frey Netprofilesta, jonka Markkinointiviestinnän toimistojen liitto MTL palkitsi Vuoden viestintätoimistona 2012. Lue lisää tästä maksullisesta koulutuksesta täältä.