JGL – hae mukaan NYT!
Opiskelija/työtön Hae mukaan JyväskyläGameLabiin toteuttamaan itseäsi ja lisäämään osaamistasi mahtavassa pelinkehitysporukassa! Meillä on jo useampi menestystarina kerrottavana, ja uusia on tulossa!
TARINA eräästä JGL-tiimistä nimeltä Funky Engine Studios. Ryhmä aloitti Game Labissa syyskuussa 2015.
Sattuipa kerran planeetalla nimeltä maa eriskummallinen fuusio, jossa kahdeksan yksilöä kohtasivat pelinkehityksen ikuisella kunnian kentällä tuottaakseen pelin. Pelin, joka tulisi muuttamaan sitä mikä määriteltäisiin nautinnoksi. Jokainen maan asukas tulisi katsomaan kantamaansa laitettaan epäuskoisen hämmennyksen vallassa, ikään kuin kysyäkseen ”Mitä minä edes tein tällä ennen tätä peliä?”. Se tulisi olemaan merkkipaalu ajassa, jota katsottaisiin kaiholla vielä vuosienkin päästä. Tämä ei kuitenkaan ole tarina pelistä itsessään vaan juurikin yksilöistä sen takana.
Pelin pääsuunnittelijana ja idean isänä toimi Pohjasen Antti, mies jonka kalju legendojen mukaan heijasti tulevaisuuden. Tämä pystyi koodaamaan kahdella eri näppäimistöllä yhtä aikaa, tuottaen virheetöntä koodia joka oli kommentoitu siten että yksinkertaisinkin elämänmuoto pystyi sitä tulkitsemaan. Kuitenkin Antti ei jäänyt koodinsa kanssa yksin, tämän rinnalle haettiin vuorten huipulta mies, jonka huhuttiin näkevän maailman koodina. Pasi Vilppola, munkki, herrasmies ja legenda jonka koodi oli niin kaunista että se vangitsi kokemattomat koodarit ikuiseen ihastukseen. Kun peliä lähdettiin takomaan sen tuottajaksi ja projektia valvomaan valittiin vanha velho, Taneli Pylkkönen. Mies jonka projektinhallinta perustui täysin kaaosteoriaan ja maallikon silmin puhtaaseen mielipuoliseen raivoon pitää ryhmä kasassa hinnalla millä hyvänsä.
Mikään tiimi ei pysyisi kasassa ilman miestä, joka olisi tuova jokaiseen haasteeseen vastauksen. Kuin saippua Ville Hyytiäinen luiskahti paikalleen tilanteeseen kuin tilanteeseen ja kantoi tiimiä harteillaan kuin atlas maapalloa. Abstraktit salaiset sanat silmille katseltavaan muotoon toi kolmen miehen tiimi. Mikko Kuhno, mies jonka vasen hauis sisälsi kaiken ymmärryksen estetiikasta ja oikea kaiken tiedon toimivasta designista. Juuso Kolehmainen, mies joka taivutti ammatikseen olevaa kauneuteen ja teki saman tässäkin legendaarisessa projektissa. Viimeisenä uroksena toimi Huttusen Antti joka otti kolmiulotteisen maailmamme ja laittoi koneet kumartamaan sitä.
Mikään inhimillinen kokemus ei ole valmis jos se jättää ulos yhdenkin tärkeimmistä aisteista. Tätä varten äänten, äänteiden ja efektien maailmasta kuolevaisten todellisuuteen laskeutui Marja Vakkeri joka toi peliin äänimaailman joka hiveli, kirveli ja hellästi näykki tärykalvoja.
Kokonaisuus sai nimen Funky Engine Studios. Kone joka kävi, käy ja tulee aina käymään omalla funkylla tavallaan.