20.9.2012
Branding – what can it offer for high tech companies?
20.9.2012 Join free webinar in September 24, 2012 at 14.00 – 14.45 Speaker: Heidi Neuvonen, JAMK Moderator: Murat Akpinar, JAMK First there will be 30 minutes dialogue between speaker and moderator and then 15 minutes for answering questions from the audience. Audience should write their questions during the first 30 minutes to the “Chat” area). You […]
18.9.2012
Yhteenveto DimarK -koulutuksesta Kotipesä kuntoon
18.9.2012 DimarK koulutuspolku on nyt pyörähtänyt toden teolla käyntiin ja ensimmäinen koulutus pidetty. Koulutus käsitteli digimarkkinointia lähinnä yrityksen oman kotipesän eli nettisivujen suhteen. Ensimmäisen DimarK koulutuksen puhujat nostivat jokainen esiin yhden asian ylitse muiden omissa esityksissään: Sisältö. Yrityksen menestymisen digikanavissa ratkaisee hyvä sisältö. Koulutuksen ensimmäisen puheenvuoron piti Heikki Karjaluoto Jyväskylän yliopistosta aiheena Mitä digitaalinen media vaatii […]
18.9.2012
Ensimmäisillä UUJO – aamukahveilla KariTeamilla 17.9.2012 virisi mielenkiintoinen keskustelu aina ajankohtaisesta ja varsin haastavasta teemasta: miten henkilöstö saadaan innostettua mukaan uuteen – uusiin työtehtäviin, -tapoihin ja -prosesseihin. Kuinka helppoa onkaan aina aloittaa uusia asioita – mutta miten ne tulevat osaksi yritysten jokapäiväisiä rutiineja? Siinäpä hyvä kysymys. Keskusteluissa nousi esille yksi palveluyrityksessä testattu menetelmä: heitä itsesi esimiehenä mukaan sellaiseen työhön, […]
Uudistava johtaminen aamukahvit KariTeamilla
18.9.2012
5.9.2012
Getting Ready for Horizon 2020
5.9.2012 Hyperionin Dr. Sean McCarthy kävi eilen Paviljongissa pitämässä jyväskyläläisille tilaisuuden aiheesta ”Getting Ready for Horizon 2020”. Yhteenvetona McCarthyn esityksestä: Paras strategia uuden puiteohjelman hauissa menestymiseen on tuottaa erinomaisia ideoita ja erinomaista tutkimusta. Lobbauksesta ei ole apua, mikäli hakemukset ovat huonoja. EU:n tutkimus- ja innovaatiorahoituksen määrä tulee kasvamaan. Rahoitus on hajautettu lukuisiin eri ohjelmiin, joilla kullakin on omat säännöt, prosessit ja […]
22.8.2012
Jyväskylän Ammattikorkeakoulun Ruokaketjuilla kasvuun -hanke mukana Herkkujen Suomi -tapahtumassa Helsingin Rautatientorilla 23-25.8.2012
22.8.2012 Helsingin Rautatientorilla järjestetään toista kertaa Herkkujen Suomi -tapahtuma, joka kokoaa yhteen valtakunnallisesti 140 lähi- ja luomuruuan valmistajaa 18:sta eri maakunnasta. Tapahtuman tarkoituksena on edistää suomalaisen lähi- ja luomuruuan näkyvyyttä ja tunnettuutta valtakunnallisesti ja edesauttaa valmistajia luomaan suoria kontakteja sekä kuluttaja-asiakkaiden, että kaupan kanssa. Viime vuonna ensi kertaa järjestetyssä tapahtumassa vieraili kahden päivän aikana 58 000 ihmistä.
16.8.2012
Näin siis Tekes: ”Vihreä pelaaminen viihdyttää ja palkitsee kuluttajan kestävistä ratkaisuista Vihreisiin ratkaisuihin kannustavalla pelillistämisellä (Green gamification) luodaan kestävän kehityksen ratkaisujen tekemisestä sosiaalinen ja henkisesti palkitseva tapahtuma. Yhdysvalloissa teknologia on innostanut kuluttajia kilpailemaan vihreissä teoissa. Gamificationin kasvanut merkitys ja kyky vaikuttaa kuluttajien käyttäytymiseen ja valintoihin tekee siitä erinomaisen työkalun yritysten kestävien ratkaisujen tavoittelussa. Sosiaalinen media […]
Vastuullisen liiketoiminnan laajeneminen peliteollisuuteen
16.8.2012
6.8.2012
Liminaalitila-käsitteen äärellä Seilin saarella
6.8.2012 Hyppäsin junaan Toivasen Heikin sekä kahden opiskelijan kanssa kesäkuun kaunis torstai-aamu ja suuntasimme kohti Turkua. Turusta bussilla Nauvoon, jossa meitä odotti innostapuhkuva tutkijakaarti, joita pohditutti ja ihmetytti vain yksi käsite – liminaalitila. Niin mikä??
3.8.2012
Työporukka toivottaa hyvää jatkoa!
Juha R siirtyy uusiin tehtäviin Tiimiakatemialle
3.8.2012
3.8.2012
Lähiruoka on business…
3.8.2012 Lähiruoka on trendikästä. Lähiruoan mielikuva muodostuu puhtaudesta, eettisesti kestävistä valinnoista sekä positiivisista vaikutuksista aluetalouteen. Hienoja asioita, mutta onko lähiruoka siltikin vielä kaukana kuluttajan arjesta? Mitkä ovat ne uudet keinot, joilla lähiruoka tuodaan lähemmäksi tavallista kuluttajaa sekä erilaisia kohderyhmiä, nuoria unohtamatta. Mitkä ovat ne sidosryhmät, joiden kanssa tulisi verkostoitua ja kehittää yhteistyötä eteenpäin? Mitkä ovat ne […]
3.8.2012