25.2.2019
Suomalaisten tapa myydä
25.2.2019 Suomi yllätti makumaailmallaan Tänä vuonna Suomella oli suuri kunnia päästä International Grüne Woche 2019 – messujen kumppanimaaksi. Suomi sai käytettäväksi 1600 neliöisen hallin, missä oli yli 80 suomalaista yritystä joka puolelta Suomea. Erittäin monipuolinen yritysvalikoima houkutti paljon kuluttajia tutkimaan, mitä pieni kylmä Pohjoismaa voi tarjota heille. Suomen hallista löytyi monenlaista. Suosituimpia raaka-aineita olivat Suomen […]
25.2.2019
AUS DER WILDNIS MESSUJEN SYKKEESSÄ
25.2.2019 Suomi oli pääyhteistyökumppanina tammikuussa Berliinissä järjestetyillä Internationale Grüne Woche -messuilla. Sain olla mukana JAMKin projektissa avustamassa suomalaisia tuottajia heidän tuotteidensa esittely- ja myyntitehtävissä. Meidän Leckere westlice Seenplatte osastolla mukana oli yrityksiä, joiden tuotteet edustivat aitoa suomalaista puhdasta ruokaa parhaimmillaan. Mukana oli juustoa ja lihasäilykkeitä, hunajaa, hilloja ja mehuja, gluteenitonta leipää, hamppua, kuusenkerkkää, nokkosta, kotiviinejä ja […]
25.2.2019
Grüne Woche 2019 – Suomalaista ruokaa maailmalle
25.2.2019 Jyväskylän ammattikorkeakoulu tarjosi alkuvuodesta liiketalousyksikön opiskelijoilleen mahtavan tilaisuuden lähteä Saksaan keräämään kansainvälistä työ- ja myyntikokemusta maailman suurimmilla ruoka-alan kuluttajamessuilla. Kansainvälinen Grüne Woche (The International Green Week) kerää vuosittain yhteen noin 400 000 messuvierasta, poliittisia päättäjiä, 90 000 ruoka-alan ammattilaista, ja yli 4 000 median edustajaa monesta eri maasta. Vaikka omat opintoni suuntautuvat matkailun puolelle, eivätkä […]
25.2.2019
Saksalainen Suomessa Saksassa
25.2.2019 Vietin Berliinin messualueella, Grüne Woche -messuilla kokonaiset yhdeksän päivää. Messuja ei ole turhaan kutsuttu yhdeksi maailman suurimmaksi ruokatapahtumaksi, sillä menoa ja meininkiä todellakin riitti. Vaikka vietin alueella yhdeksän päivää, minulle jäi silti olo, että paljon jäi vielä näkemättä. Tarjonta messuilla oli hyvin saksalaista ja joka messuhallista löytyi paljon juustoja, erilaisia makkaroita ja oluita. Suomen osasto […]
25.2.2019
Möchten Sie probieren?
25.2.2019 Tammikuussa vietimme 10 unohtumatonta messupäivää Berliinissä, maailman suurimmilla ruokamessuilla, Grüne Wochessa. Tehtävänämme oli olla apukäsinä messuilla mukana olleille keskisuomalaisille yrittäjille ja esitellä sekä myydä heidän tuotteitaan messuvieraille. Projekti alkoi meidän opiskelijoidenkin osalta syksyllä hyvissä ajoin ennen messuja valmistautumisella tapahtumaa varten. Alkuvalmistelut sisälsivät paljon keskustelua itse messuista, Saksasta matkustusmaana, yrittäjiin ja tuotteisiin tutustumista sekä saksan kielen […]
25.2.2019
Alles Gut – kokemuksia Grüne Woche -messuilta
25.2.2019 Vihreää viikkoa, eli Grüne Woche -messuja vietettiin Berliinissä 18.-28. tammikuuta. Kyseessä on maailman suurin ruoka-aiheinen elintarvikealan messutapahtuma. Ensimmäiset messut järjestettiin jo vuonna 1926, kun maataloustuottajia pyydettiin pitämään näyttelyä Berliiniin. Tämänvuotinen Grüne Woche oli järjestyksessään 82. ja nykyään messut ovat iso kansainvälinen tapahtuma, jossa vierailee jopa 400 000 kävijää ja näytteilleasettajia on yli 60 eri maasta. Meidän […]
13.2.2019
Big in Berlin – Selling Finnish Foods
13.2.2019 The International Green Week or Grüne Woche was held on 18–27 January at Messe Berlin. Finland, this year’s main partner country, was highly visible both in the media as well as inside the exhibition hall. In 2018 the IGW attracted over 400,000 visitors to the world’s biggest food industry exposition. Having changed my career from retail […]
21.11.2018
Food Diary – Nutritional and Environmental aspects
21.11.2018 As part of the Course Food and Consumer at JAMK University of Applied Sciences in Jyväskylä, I worked on the assignment called “Nutrition Food Diary.” For seven days, I listed out everything I ate or drank. After that, I calculated my energy and nutrient intake by using “Fineli database” and I compared my results with […]
23.10.2018
Producers’ experience of Fiskars slow food festival
23.10.2018 A logo of finish garden tool and scissors brand Fiskars which the village is named by The slow food ideology is to encourage people to slow down their lifestyle, re-cultivate their sensory senses, and cherish their local ingredients and culture. The food only needs to be simply cooked, and we can enjoy the natural taste […]
23.10.2018